Gaaf voor Mama

faceboekicoon

Volg ons op Facebook!

twittericoon

Volg ons op Twitter!

instagram logo-blog-thumb

Volg ons op Instagram!

 

Wat zoek je?

Welkom bij Gaaf voor Mama

getestdoormama transparant

Zoefff

Van die lange, indrukwekkende zoef-wimpers… daar droom ik alleen maar van. Toen ik ging trouwen heb ik wimperextentions gebruikt met een hoog wauw-effect. En dat gevoel had ik laatst weer, maar nu gewoon met mascara.

Meer volume, meer lengte

Mascara en ik… het is niet de perfecte combinatie. Ik smeer het nogal eens onder of boven mijn oog. Kortom, ik klieder nog al eens. Toch geef ik de Masterpiece Glamour Extensions 3-in-1 mascara een kans. Al na één streek met het toverborsteltje heb ik meer volume en meer lengte. En, niet geknoeid. Het brengt makkelijk aan en heeft werkelijk een zoefff-effect.

Advies van Max Factor’s make-up artist Marie-Sophie Steenaert: Deze unieke mascara roller geeft in 1 keer een volle laag af die de wimpers een enorme lift geven. Na het aanbrengen van de eerste laag mascara wil je dat deze volle laag goed blijft zitten. Zorg daarom dat je wimpers droog en vetvrij zijn. Dit kun je doen door je ogen te mijden bij het aanbrengen van je dagcrème. En een laagje poeder over je oogleden en wimpers aan te brengen, vóórdat je je ogen gaat opmaken.

 

High tech revolutionaire lak

 

Nagellak die makkelijk aan te brengen is, supersnel droogt, glanst als een spiegel, tot wel negen dagen blijft zitten en in zestig kleuren verkrijgbaar is. Dat is CAPTION. Wat ik er zo ideaal aan vind? De lak is in 10 seconden droog, dus wanneer je bij vinger nummer tien bent, is vinger nummer één droog dankzij LacQ3. Het kwastje is fijn breed en met één haal is de primer base coat aangebracht, gevolgd door de basiskleur en afgewerkt met de glanzende top effect.

Sorry I'm Not Sorry

De namen van de lakken zijn gebaseerd op typische, grappige expressies, zoals Sorry I’m Not Sorry, Let’s Call It A Night, Looking For Husband #2, Calm Cool & Collected en Monday’s The New Friday. www.caption.nl

Vloeibaar eiwit

Kijk, dat is handig. Vloeibaar eiwit. Geen gehannes met het voorzicht scheiden van dooier en eiwit. Nee, gewoon in een flesje. Superhandig als je proteïne shakes wilt maken, soufflé of schuim / meringues, of als je een dochter hebt (zoals ik) die wél een omelet wil maar geen geel. Tada, dan is daar de fles Two Chicks.
Vrije uitloop eieren
In één fles zitten zo’n vijftien eiwitten. Natuurlijk vrije uitloop eieren! Ik heb er al van alles mee gemaakt, maar favoriet zijn de vanille soufflés met blauwe bessen.

Lees meer: Vloeibaar eiwit

Voor een schoenenfreak, zoals ik

Soms krijg je zo’n positieve energie als je een fijn gesprek hebt. Dát had ik zojuist dus, met Dany van het Nederlandse label Colette Sol. We spraken zeker een kwartier over schoenen. Heerlijk! Het is immers een damesschoenenmerk, maar dit gesprek ging dieper dan ‘gewoon mooie schoenen’. We hadden het over kleur. Ik kocht namelijk een poosje terug knalroze laarsjes en ik ben er dol op. Dany: “Gekleurde schoenen kunnen een outfit zó ophalen, en je lijkt er jonger door.” Heerlijk! We hadden het verder over hakhoogtes, een écht goed voetbed, leersoorten en over de foundation (bij ieder verkocht product gaat er een percentage naar stichtingen die de strijd tegen vrouwenhandel aangaan).

Opvallend schoentje

Al kletsende aan de telefoon surfde ik door de webshop en viel mijn oog op meerdere laarsjes. Die short city red snake is waanzinnig. Rood is mijn kleur en printjes ook. Niemand in mijn omgeving zal verbaasd zijn als ik op zo’n opvallend schoentje op het schoolplein sta. Maar ik twijfel nog. Want het allernieuwste model cowboy boot cupper black is prachtig. Het is een limited dus ik moet niet te lang twijfelen… Dany omschrijft de laars als “stoer en toch elegant, gemaakt van zwart leer met goudkleurige kringen. Perfect voor de feestdagen… en alle dagen daarna.” Met een hakhoogte van 6 cm plus het bekende goede voetbed en zacht leren binnenzooltje van Colette Sol is dit een must have, vind ik. Als je dit schoenenmerk eenmaal hebt gepast en draagt, dan wil je meer Colette Sol's. En voor de duidelijkheid dit is geen advertorial of een tekst waarbij ik schoenen heb gekregen, ik ben serieus enthousiast (en natuurlijk een schoenenfreak).

Innovatief en uniek parfumconcept

Na o.a. een studie Bedrijfskunde op Nyenrode begon de Nederlandse Ariane Inden in 1992 met de ontwikkeling van 141 cosmeticaproducten in het luxe top segment. Inmiddels heeft zij meer dan 1000 artikelen en worden deze in meer dan 100 winkels verkocht in binnen- en buitenland.

Bloemenbouquet

Naast cosmeticaproducten zijn er ook parfums ontwikkeld. Opvallend is SKIN, een zachte, vrouwelijke en zelfbewuste geur met een opvallend warm bloemenbouquet in combinatie met verleidelijke houtnuances. Dit innovatieve en unieke parfumconcept is door Ariane Inden speciaal gecreëerd voor mensen die normaal gesproken overgevoelig zijn voor allergenen in parfum en om deze reden genoodzaakt zijn om ongeparfumeerde huidverzorging te gebruiken. SKIN Skin Perfume . In eenzelfde – ook navulbare parfumfles – is de herengeur Man’s Basic Eau de Toilette verkrijgbaar.

De middelbare school is de moeilijkste tijd van je leven. Vooral als je veertig bent!


De kop van deze tekst slaat op de BNN-serie Tessa. Heb jij er naar gekeken? Ik herinner mij wel de aankondiging, zeker na het zien van de trailer (klik hier). Maar ik heb dus niet gekeken. Jammer, want Tessa lijkt mij een grappig, recht-voor-haar-raap-vrouw. Ik ben dus blij dat de serie op dvd is verschenen. Een dubbel pack, dus 8x42 minuten om te kijken.
Grof taalgebruik
Tessa (Thekla Reutenl) is stoer, maar vooral politiek incorrect als lerares. Haar taalgebruik is best grof, ze rookt op de meisjes-wc, doet het met de rector en zegt dus precies waar het op staat. Logisch dat de leerlingen juist met haar weglopen, maar volwassenen (lees: de ouders) kunnen geen grip op haar krijgen en begrijpen haar meestal niet. Dát levert lachwekkende situaties op als je de serie bekijkt.
Tessa is, naast lerares,  een alleenstaande moeder met drie kinderen. Ze is een ster in de boel door de war te schoppen en zeker ook om thuis de touwtjes in handen te houden. Maar Tessa heeft een klein hartje en voelt feilloos aan wat iedereen nodig heeft. Dus geeft ze mensen graag een zetje in de goede richting. Of ze nu willen of niet… Kortom, gewoon een grappige serie!

Shoppen met korting

Als het gaat om shoppen met korting, dacht ik altijd goed de weg te weten. Ik ontvang behoorlijk wat nieuwsbrieven van de webshops waar ik interesse in heb en ik struin social media af… en dat allemaal voor een paar euro’s (of soms zelfs tientjes) korting. Toch, bleek van de week dit ik nog lang niet zo goed de ‘goedkope-weg‘  als ik dacht. Ik ontdekte nu namelijk pas Actiepagina.nl.

Spaaradijs
Het duurde overigens wel even voor ik de weg goed kende op die genoemde pagina. Er staat namelijk zo ontzettend veel informatie. Al meteen bovenaan ben ik afgeleid door veel getallen. 9.827 Community acties, 8.183 Geverifieerde acties, 1.055.697 Nieuwsbrief inschrijvingen en € 25,14 Gemiddelde besparing. Kijk, bij dat laatste blijf ik hangen want besparing spreekt mij aan. Mijn interesse is gewekt en ik ga eens bij ‘categorieën’ kijken wat er zoal te besparen valt. Wow, veel! Van auto tot computers, van dierenbenodigdheden tot mobiel en van schoenen tot reizen. Inderdaad een spaaradijs!


De vele logo’s van grote bedrijven en merken trekken daarna mijn aandacht. Zalando, Nike, Cool Blue, Albert Heijn, Douglas, Bart Smit, de Bijenkorf, Pathé, Apple Store, Rituals, Hema, Zara, en ga zo maar door. Dat zit dus wel snor. Tijd voor echte actie. Ik klik verder langs verschillende webshops waar ik o.a. een cadeaubon van € 25 bij mijn bestelling krijg. Interessant! En ik zie ook een mogelijkheid van 20% korting met een Coolblue kortingscode… dat is fijn shoppen!

 

Sportschoen
Ik test Actiepagina.nl nog eens verder en surf naar Zalando, op zoek naar sportschoenen voor mijn zoon. Hij is van de week op school gepest omdat hij niet de juiste merkschoenen heeft. Getver! En ik maar denken dat hij boven zulke pesterijen zou staan en stevig in zijn schoenen stond. Maar ook… dat ik niet zou zwichten om een bepaald merk te kopen omdat de rest dat ook heeft. Nou, dus toch! Die Nike schoenen zijn er gekomen. Na wat vergelijkend werk bleek Zalando relatief goedkoper en met die aantrekkelijke kortingen via de actiepagina was de koop in een paar kliks geregeld. Hij blij (met zijn schoenen), ik blij (met de korting)!

Ik heb mijn agenda persoonlijk gemaakt

Al jaren gebruik ik de agenda van Succes. Ik kocht ooit een mooie, leren omslag en jaarlijks koop ik de jaarplanning met op iedere dag een pagina. Klaar! Tot 2016.

Ik kreeg een Bruna Agenda opgestuurd. Nou heb ik de afgelopen jaren wel vaker agenda’s ontvangen maar geen leek mij hándig. Tot nu dus. Al is de agenda wel iets groter dan mijn vertrouwde agenda, deze slaat makkelijk om door de stevige ringband. De gekleurde boekenleggers komen mij ook goed van pas, de dagen zijn overzichtelijk, ik kan een jaarplanner bekijken, alle feest- en bijzondere dagen 2016 staan er in. Deze opsomming vind je natuurlijk in veel agenda’s terug, maar wat mijn nieuwe agenda perfect maakt: ik kan er een persoonlijke touch aan geven. Er zijn doorschijnende insteekhoesjes waar ik foto’s van mijn kinderen, de hond en manlief of leuke memo’s in kan doen. Er is ook een stickervel, wat mij weemoedig terug doet denken aan mijn jaren ’80 schoolagenda. Heerlijk! Al zijn de teksten nu ‘oppas’, ‘belangrijk’, ‘feest’ of ‘visite’. Hét andere fijne extraatje: leuke kaartjes die je er uit kunt halen. Kortom, gewoon gaaf.

Zomervakantie zoeken en boeken...

Okay, vakantiestress. En dan niet in de vorm van ‘wat pak ik in’, maar… waar gaan we deze zomervakantie naar toe. En hoe? En waar verblijven we. Hoezo dan die stress? Nou, het is nu eind mei en heel veel gezinnen boeken de vakantie al in januari. Of nog vroeger. Ik ben daar dus niet zo’n ster is. Ik vind het ook van de zotte als moeders de zomerjas voor hun kind al midden in de winter kopen. Waarom? Maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Bij een familievakantie wil je vooraf wat meer zekerheid. Dat begrijp ik. Vandaar dus die stress…

Zoek en boek

Dus, tijdens het avondeten vraag ik man en kids waar zij komende zomer naar toe op vakantie willen. Man roept Italië, maar de kinderen vinden dat zó ver rijden in de auto. Ik opper België, maar dat vinden ze dan weer ‘te dichtbij’. We komen – hoe verrassend – op Frankrijk. Okido, La Douce France. Die avond ga ik online op zoek naar een fijne zomervakantie. Wat ook duidelijk is: een vakantie op de camping. Met een dochter van 6 jaar en een zoon van 9 jaar is dat gewoon super handig. Zij vrijheid, wij blijheid. Vooral het zwembad is belangrijk. Handig dus dat ik een top 9 zwemparadijs campings vind. Vijf van de negen campings liggen in Frankrijk. Maar dan komt ons volgende obstakel: we hebben een hond. Gelukkig is dat op veel campings in Frankrijk toegestaan, maar lang niet in alle accommodaties is onze viervoeter welkom. Toch heeft Eurocamp bijvoorbeeld diverse stacaravans beschikbaar waar onze Takkie wel mag logeren. Via het accommodatie-overzicht heb ik ze zo gevonden. Nu wordt het een kwestie van zoek en boek. Iets lastig vind ik het dat de website per Franse regio werkt en ik mijn topografische kennis niet goed genoeg paraat heb. Maar als je de website van Eurocamp twee keer opent, kun je gemakkelijk zoeken via de landkaart én naar je gewenste camping. We willen aan zee, ongeveer op 1000 km rijden vanaf Nederland. Het wordt dus de Vendée, waar ruim keus is aan campings. Er is, nu in mei, niet overal meer alle keus, maar voor ons toch zat plekjes te vinden. We vinken de gewenste vakantieperiode aan, het aantal personen en de hond. Zoek, zoek… en de campings waar wij die periode welkom zijn worden op een presenteerblaadje aangediend. Ik bekijk alle foto’s. De ene valt af vanwege een kleiner zwembad en een ander spreekt mij minder aan. Maar dan is daar dé juiste camping voor ons voor 2015. Boeken maar! Camping Les Ecureuils, jullie zien ons in juli… 

Wonderbaarlijke rozenbottelolie

Met de producten van Rio Rosa Mosqueta maak je een reisje door Zuid-Amerika. Lees even mee: Braziliaanse Babassu voor hydratatie, Peruaanse Sacha Inchi vol essentiële vetzuren en uiteraard de huidherstellende en vernieuwende Rio Rosa Mosqueta rozenbottelolie uit Chili. Dat is leuk, maar werkt het ook echt zo goed? Dat dacht ik tenminste toen ik dit las. Dus, ik ben met twee producten uit de gezichtsverzorgingslijn aan de slag gegaan. Met de gloednieuwe gezichtsreiniger en de reeds bestaande huidverzorgingsolie.

Zuiver en zacht

De bekende Zuid-Amerikaanse wonderolie heeft met de uitbreiding van de range een nieuwe dimensie in de vorm van een gezichtsscrub, -reiniger, oogcontourcrème en liftend serum als aanvulling op de  anti-aging dag- en nachtcrème. Met meer dan 90% positief effect in wetenschappelijke studies is Rio Rosa Mosqueta de meest effectieve plantaardige olie om de huid te herstellen en te vernieuwen. De biologische gezichtsverzorgingsrange bevat geen parfums, parabenen, paraffine of petroleum derivaten en is uitermate geschikt voor de gevoelige huid. Ik test de gezichtsreiniger. Zo op het oog een ‘simpel’ product, maar wauw, wat krijg je hier een schoon gezicht van. Zuiver en zacht. En op die schone huid kun je dan weer gemakkelijk een verzorgende crème smeren, voor het meeste effect. 

Lees meer: Wonderbaarlijke rozenbottelolie