Gaaf voor Mama

faceboekicoon

Volg ons op Facebook!

twittericoon

Volg ons op Twitter!

instagram logo-blog-thumb

Volg ons op Instagram!

 

Wat zoek je?

Welkom bij Gaaf voor Mama

getestdoormama transparant

Wie test Billie Aap?

Gaaf voor Kinderen zoekt een nieuwe TESTER.

Wil jij Billie Aap uitproberen? Ben jij klaar voor het knotsgekke apenrace-ringgooi- billendans-spel? Billie Aap is een spel dat je met zijn tweeën speelt. Om te beginnen doe je de banaan in Billie’s bek en kies je allebei een kleur ringen  (groen of geel). Verspreid de ringen  door de kamer en zet Billie Aap op de grond. Zodra Billie begint te bewegen, ren jij met je vriendje rond op zoek naar jouw ringen. Heb je ze te pakken, race dan snel achter Billie aan en gooi jouw ringen om zijn staart. Dit is moeilijker dan het lijkt, want Billie Aap rent echt alle kanten op en is zo beweeglijk als een aap!  Wanneer je drie ringen om Billie’s staart hebt gegooid, pak je de banaan uit Billie Aap zijn bek en win je het spel. Als beloning zal Billie Aap als een malle gaan dansen… Schudden met die billen! 

Billie Aap is genomineerd voor Speelgoed van het Jaar 2013 in de categorie 3 t/m 5 jaar.

Wil jij Billie Aap uittesten en reviewen op Gaaf voor Kinderen? Laat dan een reactie achter op Facebook.

Jij mag Billie Aap testen en houden als Gaaf voor Kinderen een goede tekst/bespreking met een foto van jou en het product ontvangt.

Poppen aan het dansen in Charleville-Mézières

Een leger aan marionetten en poppen trekt langs en door de hoofdstad van de Franse Ardennen – Charleville-Mézières – in de maand september. Die marionetten en poppen komen de stad overnemen, dit jaar van 20 tot en met 29 september. Tien dagen lang bezoeken vele Franse en buitenlandse toeristen de stad om te genieten van het marionettenspektakel en voorstellingen op het stadsplein, in de straten, winkeletalages, theaters en andere locaties. Dit jaar nemen meer dan 30 landen deel aan het evenement met het vervaardigen van poppen en marionetten in alle kleuren en formaten en het verzorgen van voorstellingen in theaters  en op straat. Het festival vond zijn oorsprong in 1961 en wordt om de twee jaar georganiseerd, dit jaar voor de 17e keer. 

Lees meer: Poppen aan het dansen in Charleville-Mézières

Zelf aan de slag op KreaDoe!

Zin om iets zelf te maken? Van 30 oktober tot en met 3 november 2013 vindt in Jaarbeurs Utrecht KreaDoe plaats; de grootste en gezelligste hobbybeurs van Nederland. Hier vind je de laatste trends, technieken en mooiste materialen op het gebied van tientallen hobby’s. Van koken & bakken tot zeepkettingen maken, huis- en tuindecoratie, zelfmaakmode, patchwork & quilting. Doe inspiratie op, ga shoppen of ga lekker aan de slag in een van de talloze workshops.

Trendwatchers zagen het al aankomen. Huiselijkheid, zelf maken, koken & bakken en knus. Dat zijn begrippen die steeds belangrijker (gaan)worden. Traditionele hobby’s zoals breien en haken zijn weer helemaal terug, maar nu in een hip jasje. Kleding ontwerpen voor je modepopje, je vlieger of theedoos pimpen of je top secret dagboek in elkaar knutselen, het mag allemaal (weer). Hobbybeurs KreaDoe, van woensdag 30 oktober tot en met zondag 3 november 2013, zit boordevol met hippe zelfmaaktips. 

Oud nieuws, maar wel leuk om te lezen...>>

Lees meer: Zelf aan de slag op KreaDoe! 

Elektrisch poetsen

 

 

Als veertig jarige met een gebit zonder enig gaatje, blijft het voor mij natuurlijk heel belangrijk om mijn tanden goed te poetsen. De tandarts vertelt mij keer op keer, dat ik me om mijn tanden en kiezen geen zorgen hoef te maken maar wel goed aan mijn tandvlees moet denken. “Ja tandarts, ik zal stokeren…”, maar ik vind dat echt geen pretje. Kortom, ik koop weer stokertjes maar ook een nieuwe tandenborstel. Mijn vorige elektrische tandenborstel, één van de eerste Philips Sonicare’s, is te vaak op de grond gevallen en doet het niet meer. Ik laat mij nu adviseren en ik kom bij de nieuwste introductie van Philips uit: Sonicare FlexCare Platinum voor een diepere reiniging tussen tanden voor een verbeterde tandvleesgezondheid vanaf 2 weken gebruik.

 

Gum Care

Een elektrische tandenborstel met drie poetsstanden (Clean, White en Gum Care). En, heel belangrijk, deze innovatieve elektrische tandenborstel is speciaal ontwikkeld om dieper tussen de tanden te reinigen en tot 7 keer zoveel tandplak tussen de tanden te verwijderen als een manuele tandenborstel*. Aan de slag. Maar, wat is de borstel klein. Dat is behoorlijk wennen. De borstelharen op zich zijn wel langer en reinigen dus diep tussen de tanden, maar de borstel zelf vind ik wat ‘klein’. Na een kleine week ben ik daar wel aan gewend en poets deze tandenborstel top. Ik verstel de snelheid/intensiteit zo nu en dan en ik merk dat ik de stand Gum Care, om het tandvlees zachtjes te stimuleren en te masseren, goed vind werken. En oeps, wat is dat voor geluidje… ik druk te hard. De Sonicare FlexCare Platinum beschikt over een druksensor die de best mogelijke poetsprestatie garandeert. Bij te veel druk geeft de tandenborstel een signaal dat er te hard gepoetst wordt. Ideaal. Mijn tanden en tandvlees worden bij de volgende controlebeurt bij de tandarts absoluut weer goedgekeurd! www.philips.nl

Ben je afgevallen?

Het is dat ik zoveel fijne reactie krijg als ik mijn shapewear onder een jurkje draag. Ik hoor zelfs regelmatig ‘ben je afgevallen?’. Zeg nou zelf, dat is toch fijn voor een vrouw om te horen. Afgevallen ben ik dus niet, maar ik heb shapewear aangeschaft. Ook wel corrigerende ondermode genaamd. Tja, klinkt niet echt sexy en ik zeg ook zeker niet dat ik er verleidelijk uitzie in mijn Ten Cate Cotton Confidence. Maar effectief dat het is! Daarnaast, het draagt hartstikke prettig. En daar gaat het eigenlijk toch ook om?!

Afgeslankt silhouet

Op de webpagina van Ten Cate snuffel ik onder het kopje ‘shapewear’ naar geschikte ‘corrigerende ondermode’. Ik zie behoorlijke slips in huidkleur, wit of zwart. Zoals gezegd, niet heel charmant, maar zo te lezen wel corrigerend op de plaatsen waar ik dat graag wil. Rond de buik en billen. In de collectie Cotton Confidence zijn ook corrigerende broeken (lees: een soort short) die de bovenbenen van een medium corrigerende werking voorzien. Ook zijn er tops en body’s. Kortom, best veel keus. In de omschrijving lees ik precies waar de ondermode voor een mooi afgeslankt silhouet zal zorgen. Ik heb dus besteld en ik draag mijn shapewear met plezier onder een zomers- of feestelijk jurkje. Er is katoen in de stof verwerkt en dat zit gewoon ook prettig. Maar bovenal, en dat geeft gewoon wel de doorslag, zorgt die shapewear voor een extra vrouwelijk vorm, waar best een compliment voor gegeven mag worden. www.bodyfashion.com

Kind- en moedervriendelijke adresjes

De stad in met de kids... het is soms een hele uitdaging. Vind ik! Want okay, shoppen met mama is best even (een half uurtje ofzo) leuk, maar daarna willen mijn kids echt wat anders doen. Geen kleding meer passen, maar even van een glijbaan roetsjen of een glaasje limo drinken. In de praktijk vind ik het dan best lastig om een kindvriendelijk koffietentje of restaurant te vinden. Laat staan toen de kids jonger waren of nog in mijn buik zaten om een goede babywinkels of opvang te vinden.

Geboorte

Dat vond oprichtster van Citymom, Bettina Neseker kennelijk ook: “Toen ik eind 2011 zwanger was, kwam ik in de voor mij nieuwe wereld van moeders (to be). Ik woonde al 12 jaar in Amsterdam maar had geen idee waar de crèches in mijn buurt zaten of waar ik een goede zwangerschapscursus kon volgen. Lange internetzoektochten verder was ik nog steeds niet veel wijzer maar wel een idee rijker. Mijn zwangerschap leverde een prachtige dochter op en was de geboorte van het idee voor Citymom.nl.” In Amsterdam, wel te verstaan. Ik hoop dus stiekem dat de site heel snel gaat uitbreiden naar andere gave steden.

Ik vind nu op Citymom.nl de beste crèches en zwangerschapsadresjes, maar ook hotspots voor kinderfeestjes, speeltuinen, zorgcentra, winkeltjes, verborgen plekken en nog veel meer. Citymom.nl kent de stad van binnen en van buiten. En zette al die handige kind- en moedervriendelijke adresjes op een rij. 

Designed to move with you

Bijna niets is vervelender dan een onwillige stofzuiger. Het zorgt er onder andere voor dat stofzuigen in de top drie van meest vervelende klussen in het huishouden staat, na afwassen en de badkamer schoonmaken. Maar liefst 71% van de Nederlanders vindt het geen leuke klus, blijkt uit recent onderzoek door Ipsos in opdracht van Samsung. De belangrijkste ergernis is dat de stofzuiger een andere kant opgaat dan de gebruiker wil (47%). Ook een volle stofzak (15%) is een grote bron van ergernis. Pfieuw, ik zeg bijna: “Gelukkig dat ‘de rest van Nederland’ zich ook aan dergelijke dingen ergert.” Ik vind stofzuigen ook geen feestje, maar ja het moet wel gebeuren. Vandaar dat ik graag een test doe met de nieuwste Samsung M70.

Korte draaicirkel

Ze beloven mij: “Samsung heeft alles in het werk gesteld om stofzuigen leuker te maken. Nooit meer een stofzuiger die uit de bocht vliegt, geen ruzie meer met een apparaat dat links gaat als jij rechts wilt. Door zijn unieke Motion Sync Design heeft de Samsung M70 een korte draaicirkel en een sublieme wegligging. Deze zakloze stofzuiger laat zich gemakkelijk leiden en volgt je zonder slag of stoot: ‘Designed to move with you!’, met de nieuwe Samsung M70.” Als ik deze krachtpatser uit de verpakking haal, valt mij direct op dat de handgreep behoorlijk groot is. Het blijkt dat dit echt fijn in de hand ligt. Maar dan ontdek ik de extra functies: de aan- en uitknop, een knop voor harder of zachter stofzuigen én in een handomdraai tover ik een klein borsteltje of blaasmond aan de greep (de stang er even afschuiven). Joepie, dat werkt handig. Wat ik ook fijn vind aan deze zakloze stofzuiger is het groene lichtje wat aangeeft dat er geen stof meer op de vloer gedetecteerd wordt. Weer een stukje van de kamer schoon… en dat alles inderdaad met een goed volgzame stofzuiger. Het apparaat rolt gemakkelijk achter mij aan, en dat zakloze blijkt ook wel wat voor mij te zijn. De stofdeeltjes worden tegen de buitenkant van de opvangbak gedrukt. En, mocht ik toch opeens een speelgoedje opzuigen, dan zie je dat dus direct in deze stofbak. Handig! www.samsung.com

Zó belangrijk kan je mobieltje zijn

In het persbericht van A.W. Bruna Uitgevers werd het boek Bericht uit Parijs al omschreven als ‘Het Franse antwoord op Suzanne Vermeer’. Dat klinkt mij goed in de oren, dus lezen… Op de achterflap van het boek staat een (aantrekkelijke!) foto van schrijver Guillaume Musso en dat er wereldwijd al meer dan 17 miljoen boeken van Musso zijn verkocht. De invalshoek ‘wat als jouw mobiele telefoon wordt verwisseld met die van iemand anders’ vind ik ook intrigerend. Kortom, dit boek kan ik vast niet gemakkelijk wegleggen als ik er eenmaal in ben begonnen.

Bericht uit Parijs

Inderdaad, het klopt… als ik de eerste pagina’s van Bericht uit Parijs heb gelezen, wil ik het boek niet meer wegleggen. Spannend! Met een vleug romantiek. Bovendien omschrijft Musso de plaatsen Parijs en San Francisco zo precies dat je een reisje door deze wereldsteden maakt. De hoofdpersonen Madeline en Jonathan blijken na een botsing op het vliegveld elkaars telefoon te hebben ingepakt. Ze komen hier pas achter als ze ruim 10.000 kilometer van elkaar verwijderd zijn. Het duurt niet lang voordat ze toegeven aan de verleiding om in elkaars telefoon te kijken. Dit leidt tot een schokkende ontdekking: hun levens zijn met elkaar verbonden door een geheim waarvan ze dachten dat het voor altijd begraven zou blijven... Wat precies en hoe? Dat kun je lekker zelf gaan lezen! www.awbruna.nl 

 

Shoppen op Flavourites Live

Ik geloof dat ik geen jaar heb overgeslagen en dus het lustrum van 5 jaar met Flavourites Live kan meevieren… Ik kijk dan ook nu  al uit naar 22 t/m 24 november, want dan organiseert Flavourites.nl i.s.m. organisatiebureau HPR in Amsterdam-Noord de vijfde editie van het webshopevent Flavourites Live. Ruim 150 webshops op het gebied van fashion, kids, interieur en lifestyle kun je nu écht ontmoeten. En je kunt je er gek kopen. Heerlijk! Daarnaast vindt voor de tweede keer Flavourites Live Business plaats: een event waar webshopeigenaren (in spé) informatie krijgen over het runnen van een eigen webshop. Het succesvolle concept vormt een verademing in deze economisch roerige tijden. Tientallen stands van specialisten uit de webshopwereld, inspirerende presentaties en leerzame workshops geven de bezoeker de nodige tips en tricks.

Shoppen!

Op Flavourites Live kijk je je ogen uit. Geloof me. Prachtige stands, aardige webshop-eigenaressen, met nieuwe labels, gelimiteerde oplages, opkomend designtalent en bijzondere producten, die vaak niet of nauwelijks in fysieke winkels te koop zijn. Passen, voelen, proeven of ruiken én natuurlijk meteen shoppen; het kan allemaal tijdens dit smaakvolle event. Op www.flavouriteslive.nl wordt de deelnemerslijst continu geüpdate en krijg je een voorproefje van alle verrassingen die het event tot een inspirerende beleving zullen maken. 

Share a Coke…

Wat een opvallend persbericht! Ik ontving van Coca-Cola een pakket met twee flesjes mét pontificaal op de voorkant mijn naam. Dat is gaaf! Ik heb nu een blikje met mijn naam en een blikje met Friends. Onder het motto 'Share a Coke' kun je nu een Coca-Cola met vrienden en familie delen. Ik had de flesjes nog niet eerder gezien, maar het iconische opschrift “Coca-Cola” is sinds mei, voor het eerst in de geschiedenis, op de flesjes deels vervangen door de populairste Nederlandse voornamen. Een heus collectors item! In vervolg op de huidige 150 populairste Nederlandse voornamen, worden wegens het succes van de campagne, 50 nieuwe populaire namen aan de lijst toegevoegd. Vanwege de lancering van de nieuwe namen zal Coca-Cola, voor het eerst in Nederland, een eigen store openen. In deze speciale ‘Share a Coke store’ in de Kalverstraat (nr 101) in Amsterdam kan iedereen van woensdag 14 t/m zondag 18 augustus op verschillenden manieren hun Coca-Cola beleven en delen met vrienden en familie.

Share a Coke wereld

In de store bevindt de consument zich in een ware ‘Share a Coke’ wereld met om zich heen de 200 populairste namen, maar ook de namen van de mensen die zich op dat moment in de store bevinden. De bezoeker kan één gepersonaliseerd 33 CL blikje op de labelmachines voor zichzelf óf iemand anders maken, om te delen. Ook kan hij op de foto met een gigantische Coca-Cola fles met zijn eigen naam erop om digitaal te versturen. Bovendien is het mogelijk om uit speciale vending machines een flesje met op de label één van de 200 populairste namen te kopen. En dat alles onder het genot van een blikje ijskoude Coca-Cola. www.coca-colanederland.nl