Gaaf voor Mama

faceboekicoon

Volg ons op Facebook!

twittericoon

Volg ons op Twitter!

instagram logo-blog-thumb

Volg ons op Instagram!

 

Wat zoek je?

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /customers/c/e/e/gaafvoormama.nl/httpd.www/templates/gaafvoormama_3_1200/functions.php on line 182

Welkom bij Gaaf voor Mama

getestdoormama transparant

Drinken met Karl Lagerfeld

Heb jij ze al echt gezien? Al even geleden hingen er posters in de abri's van Coca-Cola en Karl Lagerfeld. Daarna kwam de commerical op tv. En nu zijn ze er dan eindelijk in het echt: de drie hippe flesjes. Een ware must have voor fashionista's en Coca-Cola light liefhebbers. Zelf vind ik die bottle met zwarte sterretjes wel iets hebben. Kan ik eindelijk iets drinken samen met Karl Lagerfeld... want deze modegoeroe heeft de flesjes en accessoires dus ontworpen. Hij liet zich inspireren door de nieuwe gezichten van de Coca-Cola light campagne met Bernadette, Irene en Eleanor. Drie totaal verschillende, hippe meiden. De accessoires; een tanktop, sjaal en avondtas zijn niet te koop, je kunt ze alleen vanaf 1 juni online winnen. De design flesjes - met roze/witte strepen, zwarte sterretjes op wit en zilveren polkadots op wit - zijn te koop bij de Bijenkorf.

Op reis met Jamie

Zondag was het moederdag. Ik kreeg van zoonlief een prachtig opgedragen gedichtje op bed, met een knutselwerkje. Van m’n kleine meisje een schilderwerkje en een croissantje in bed. Inderdaad, kruimels ín bed. Maar het was heerlijk! Voor mij geen groter cadeau mogelijk. Geld hoeft zo’n cadeau niet te kosten. Alhoewel ik wel heel graag Jamie’s reizen wilde krijgen. Want ik ben net als Jamie verliefd op Italië, maar ook dol op Spanje, Frankrijk en Griekenland. Dat kookboek met ‘klassieke gerechten met een twist geinspireerd door mijn reizen’ moest er dus komen. Ik heb het zelf gekocht.

Inspiratie

Een boek vol mooie foto’s, indrukken uit zes verschillende Europese landen (ook Marokko en Zweden staan er in) en smakelijke recepten. Een avontuur om door te bladeren. En een nog groter avontuur om uit te koken met als resultaat… op je bord een waanzinnige reis voor je smaakpapillen. Jamie geeft een aantal van de beroemdste en spannendste lokale gerechten een twist, waardoor ik in eigen keuken ook een authentieke Spaanse paella, Marokkaanse tajine of Italiaanse risotto klaar kan maken. Daarnaast vind je ook geheel nieuwe gerechten die Jamie onderweg tegenkomt op marktjes, in barretjes en aan tafel bij mensen thuis. Ik reis graag mee met Jamie Oliver.

Put on your party shoes

De oplettende fashionista heeft het vast al opgemerkt; Cafe Moda.nl is vernieuwd met Kim Feenstra als fashionable face. Ik als schoenliefhebsters ken de webshop van Cafe Moda al een tijd, maar nu is het officieel The most fashionable shoe site. Met trendreports, blog, celeb looks, trendy partners en natuurlijk een waanzinnige collectie damesschoenen en tassen. Helemaal handig vind ik de trends die worden gespot en geshopt. Kijk dat red hot nou toch, die wil ik! Dat is nog eens makkelijk kiezen op deze manier. Trouwens, de webshop zoekt heel eenvoudig: op kleur, model, maat, hakhoogte en prijs. 

Samen met Kim Feenstra viert Cafe Moda de lancering van de vernieuwde webshop. Vanaf 26 april geven ze wekenlang voor duizenden euro’s aan fashionable prijzen weg. Van Cafe Moda cadeaubonnen tot een weekend modestad Milaan. En van waardevolle goodie bags tot een dag in het leven van Top Model Kim Feenstra. Word follower op Twitter van @kimfeenstra en @cafemoda en abonneer je op de Cafe Moda nieuwsbrief om kans te maken op de prachtige prijzen en niets van de lancering te missen.

Shoppen met Webshop Giftcard

Een verjaardag en house warming verder en een woonkamer vol spullen rijker… leuk natuurlijk, maar tja wat moet je met sommige cadeaus?! Omdat niet iedereen het prettig vindt om geld te geven, durf ik dat soms niet te vragen. Gevolg: prullaria. Vanaf nu is dat verleden tijd, heb ik me bedacht. Want zie hier, de Webshop Giftcard! Kijk, dat noem ik nou handig… Praktisch voor iedereen: de gever en de gelukkige krijger. De webwinkelkadokaart is namelijk online te bestellen, te geven en te krijgen. Zeg maar.

Ik kreeg zo’n fijne Webshop Giftcard en toen kon het surfen langs fijne en bekende webshops beginnen. Van Houtenspeelgoed-online tot Marscaradirect en van DeWoonwinkel.nu tot Dressesonly.nl doen mee. Dat is best prettig winkelen met een tegoed op je card! Een perfect cadeau dus! Om te geven en te krijgen.

Gizzi, voor een beetje keukenmagie

De kookboeken van Jamie Oliver zijn bijzonder prettig, maar tja… een keukenprinses is ook heel wat waard. Dus heb ik het boek Gizzi’s Keukenmagie aangeschaft. Deze Britse vrouwelijke kok en presentator mag er ook zijn hoor! Ze leert je simpel alle kooktechnieken met haar praktische stap-voor-stap instructies. Zelf pasta maken of een perfecte jus? Met dit toverboek in de keuken maak je het in een handomdraai. Daar is geen magie voor nodig hoor!

Van soep, salade, toetjes, brood, taart en koekjes tot gerechten met ei, vis, vlees en groenten, en de perfecte saus; dit boek is compleet en gebruiksvriendelijk. Mijn favoriet: zandkoekjes met karamel-rozemarijnsmaak. En dan vergeet ik bijna nog om de Cheesecake met witte chocolade en honing te noemen. Mjummie! Dit boek van uitgeverij Terra Lannoo is een magisch lekker cadeautje voor iedere vrouw.

Ayla is terug!

Afgelopen week dan ‘eindelijk’ in de boekhandel… Het lied van de grotten, het zesde en laatste deel in de wereldberoemde Aardkinderen-serie van Jean M. Auel. Fijn! De afgelopen dagen zijn man en kinderen dus wat aandacht te kort gekomen. Ik was iedere vrije minuut aan het lezen in dit dikke boek. De saga gaat verder… en hoe?! De opleiding die Ayla volgt tot Zelandoni waarvoor zij intensieve reizen maakt voor haar heilige training. Ze worstelt om de juiste balans te vinden tussen haar spirituele roeping en haar taak als jonge moeder, en hierdoor komt haar relatie met Jondolar onder spanning te staan. Ik kon het boek maar moeilijk wegleggen om voor het avondeten te zorgen. Zo spannend en mooi! Nu ik het boek uit heb, val ik bijna in een zwart gat, of is het een grot?

Jean Marie Auel (klik hier voor een interview met de schrijfster) is de auteur van de prehistorische romancyclus De Aardkinderen, waarvan in Nederland 1,5 miljoen exemplaren zijn verkocht en wereldwijd meer dan 40 miljoen exemplaren. Deel 5 werd genomineerd voor de NS Publieksprijs, er werden 200.000 exemplaren van verkocht. Wedden dat Het lied van de grotten meteen in de bestsellerlijst komt!

Ik ga op reis en neem mee…

Ik drink tijdens mijn reizen graag een glaasje Campari. Lekker fris en ‘overal’ verkrijgbaar. Daarom is het ook zo gaaf dat Campari ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan, in samenwerking met het prestigieuze tassen- en koffermerk Bric’s, een limited edition reistassen en –artikelen lanceert. Alle items zijn geïnspireerd op het beroemde jaren zestig design van Bruno Munari’s ‘Manifesto Campari’. De limited edition Campari Collectie bestaat uit een handtas, reistas, handbagage trolley, laptop tas, make-up tas, portemonnee, creditcardmapje, notebook houder en sleutelhanger. Alles in hoogwaardig PVC, voorzien van leren details. Mag ook wel voor die prijs, denk ik dan… Maar het oog komt zeker aan z’n trekken. Als ondergrond voor de speelse, door het ‘Manifesto Campari’ beroemd geworden interpretatie van het Campari-logo dient het gloedvolle rood van deze favoriete zomerdrank. De Campari Collectie is verkrijgbaar op http://shop.brics.it en is bovendien te koop in de Galleria Campari, een permanente tentoonstellingsruimte in de Italiaanse plaats Sesto San Giovanni bij Milaan, waar ook het nieuwe hoofdkwartier van het merk is gevestigd. Daarnaast is de collectie in Nederland vanaf mei 2011 exclusief verkrijgbaar bij Kroonenburg Wonen (www.kroonenburg.nl) te Naarden.

Zo zacht als…

Wauw, die face scrub met Dode Zee Zout, in de geur eucalyptus-mint, is waanzinnig. Eerst die geurervaring als je het potje opent, dan voorzichtig op het houten lepeltje een kloddertje scrub pakken en zachtjes scrubben. Dit natuurzuivere product verwijdert op subtiele wijze alle dode huidcellen. Een fijn gereinigde huid blijft achter. En zacht! Heerlijk. Dag en/of nachtcrème is overbodig (al blijf ik een beetje smeren na een scrub lekker vinden). Het resultaat is een schone, gave en verzorgde huid. De gezichtsscrub met Dode Zee zout is er in de geruen roos, lavendel en eucalyptus-mint.

 

Slaafvrije chocolade-eitjes

Mjammie, gelukkig is het bijna Pasen. Soms ben ik – helaas ik moet het bekennen – niet helemaal consequent. Pepernoten komen er hier niet in voor Sinterklaas in het land is… maar chocolade-eitjes zijn wel welkom voor de paashaas er is. Een beetje chocoladeverslaafd dus. Op z’n  tijd! Deze  mama is dan ook blij met het bericht van Tony’s Chocolonely over 12 eitjes in een doosje. Ze zijn gemaakt door Belgische chocolademakers van de lekkerste en meest verantwoorde chocolade, in de smaken puur, melk en praline. Met een gerust hart snoep ik van Tony’s chocolade. Zeker nu ik weer eens opnieuw dit onderstaande weet:

Tony Chocolonely

Er is nog steeds slavernij en kinderarbeid in de chocolade handel. Toen journalist Teun van de Keuken daar in 2003 achterkwam, gaf hij zichzelf aan als medeplichtige in de chocolade criminaliteit. Teun’s campagne kreeg veel steun en gehoor in Nederland. Omdat hij niemand zover kon krijgen om ‘slaafvrije chocolade’ te maken, begon hij zelf een chocolademerk: Tony Chocolonely. De missie is nog steeds dezelfde: 100% slaafvrije chocolade. "Dat doen we al vanaf 2002 met TV programma’s en onderzoek. Op TV laten we zien hoe chocolade gemaakt wordt en wie er betrokken zijn bij de wantoestanden. We onderzoeken een nieuw model, waarbij we er zeker van zijn dat het extra geld dat jij betaalt uiteindelijk bij de juiste mensen terecht komt. Door Tony’s Chocolonely chocolade te kopen, kun je laten zien dat jij daar achter staat."

In welke slaapstemming ben jij?

Tja, hoe ga je dat eens netjes brengen. Geen zin! De blauwe lamp in het hoofdeinde aan? Of toch de groene? Even zonder gekheid, het Color Ambiance hoofdeinde in Jensen bedden is geweldig. Een nieuwe ervaring in de slaapkamer. Met het geavanceerde Color Ambiance hoofdeinde kun je de beste sfeer scheppen voor elk moment en iedere stemming. Van helder zonnegeel en romantisch rood tot kalmerend zacht bladgroen. Voor een wauw-effect. En, ook niet onbelangrijk voor de vrouw, het kleurenwiel op de intuïtieve afstandsbediening werkt eenvoudig. Je raakt gewoon de gewenste kleur aan en hoepsakee, het hoofdeinde kleurt prachtig op.

“Beide ondernemingen zijn innovators in hun eigen vakgebied: Philips in dat van verlichting en Hilding Anders in bedden. De gecombineerde benadering biedt consumenten een nieuwe dimensie van welzijn in hun slaapkamers”, zegt Anders Pålsson, CEO van Hilding Anders. Color Ambiance zal geïntegreerd worden in de hoofdeinden van Jensen bedden, een topmerk van de Hilding Anders Group, en zal vanaf mei dit jaar verkrijgbaar zijn bij geselecteerde Jensen-dealers. Consumentenlijn verlichting: 0800 744 547 75.