Hiep, hiep, Hoera. Nivea bestaat 100 jaar. En dat wordt gevierd! Gaaf voor Mama was afgelopen maandag op het feestje op de Supperclub Cruise, waar het grote nieuws over komend jaar werd verteld. Wat ons opviel… Wij (en veel Nederlanders met ons) denken dat Nivea een puur Nederlands merk is. Nou, not! Het is Duits. Maar het grappige is, dat in de 200 landen waar Nivea wordt verkocht iedereen denkt dat het ‘hun’ merk is. Altijd te herkennen aan het blauw-witte blik. En daar is dit jaar iets mee aan de hand!
Jubileum Limited Edition NIVEA-blik Het onmiskenbare
klassieke blauw-witte Nivea Crème Blik wordt al 100 jaar wereldwijd verkocht. Vandaag de dag staat Nivea Crème centraal binnen een uitgebreide productfamilie die in meer dan 200 landen actief is. Het omvat alle segmenten binnen de huid- en lichaamsverzorging. Aangezien het blauw-witte blik hét icoon is voor Nivea, zal vanaf juni in het kader van haar nieuwe merkcampagne zeven varianten van het limited edition blik op de markt brengen dat met zeven verschillende beelden op de deksel van het blik de ‘visual language’ van Nivea uitstraalt. Echte hebbedingen dus… De ongeёvenaarde crème voor jong en oud kan gebruikt worden voor gezicht, lichaam en handen. Bij deze limited edition Nivea-blikken is overigens een uniek aanbod opgenomen: elk van deze verpakkingen bevat een code voor de download van het lied van Rihanna ‘California King Bed’ dat in dit jubileumjaar de gehele campagne zal vergezellen.
Samenwerking met Rihanna
In de campagne voor het 100ste verjaardagfeest is de muziek van Rihanna te horen. De song en de campagne werden groots gepresenteerd, maar – en dat is waarschijnlijk heel suf – Gaaf voor Mama kende deze wereldberoemde zangeres (nog) niet. Het nummer 'California King Bed' maakte wel direct indruk! En wat blijkt; bijna geen enkele andere wereldster heeft meer fans op sociale netwerken zoals Facebook (ruim 32 miljoen!) als Rihanna. Samen met haar kan Nivea daarom een nieuwe doelgroep van jonge consumenten aanspreken. Consumenten krijgen de mogelijkheid om tickets voor een concert van Rihanna te winnen in diverse media, en via de winkels. Er worden codes verstrekt voor het downloaden van de Rihanna-song, Rihanna-wallpapers en fotomateriaal. Waar wij benieuwd naar zijn is de Nivea website waar je jezelf in een Rihanna video kunt integreren en de augmented reality tool waarbij Rihanna virtueel op het Nivea Crème Blik danst. Klinkt gaaf!
Vertrouwen en familie
De nieuwe abri posters en reclamecampagne vinden wij van Gaaf voor Mama ook erg mooi. Kijk die foto met die lieve babyvoetjes eens. Hoe zacht en vertederend. Ellen van Lemmen, communicatiemanager Beiersdorf Nederland: “Met de nieuwe campagne laat Nivea zien waar het merk voor staat: de kernwaarden vertrouwen, eerlijkheid, betrouwbaarheid, familie en kwaliteit zijn belangrijke drijfveren. Met het motto “NIVEA: 100 Years Skincare for Life” - in Nederland 'Jouw huid, onze zorg, al 100 jaar' - lanceren wij een wereldwijde campagne waarin huidverzorging en de kernwaarden van NIVEA centraal staan. “
Voor het goede doel
Wat Gaaf voor Mama ook erg goed vindt is de steun aan een speciaal project voor sociaal benadeelde kinderen. Tien eurocent van de verkoop van elk speciale editie ‘Care and Connect’ Nivea Blik ter wereld, wordt gedoneerd aan een Nivea en Plan International project in Guatemala. Naar verwachting worden er vijf miljoen van deze speciale editie blikken verkocht, wat een donatie van een half miljoen euro moet opleveren…