Het was begin oktober 2016… ik had een fijne uitnodiging voor de wildest Christmas ever van The Body Shop® . Een moment om gewoon in het najaar al te genieten van Kerstmis. Daar had ik zin in, maar helaas… mijn dochter kwam met buikpijn thuis, en ja, dan blijft mama bij haar kind. Okay, ik mistte het event, maar ik ontving wel de persinformatie met enkele fijne verpakkingen uit de kerstcollectie van het beautymerk. Die heb ik dus getest.
1 cadeauset = 1m2 tropische regenwoud
Natuurlijk ben ik blij met de cadeaudoos met Brithsh Rose producten, met de Vanilla Chai body butter en de twee producten Frosted Berries. Het allerfijnst vind ik het om te lezen dat er per 1 gekochte cadeauset 1m2 tropisch regenwoud wordt hersteld. Petje af dus voor The Body Shop. Zij doen dit ter ere van de 40ste verjaardag. “In onze inzet in de strijd tegen dierproeven, hebben we besloten om in de meest feestelijke periode van het jaar onze nieuwe campagne te onthullen. Of het nu gaat om mensen of dieren, iedereen moet vrij zijn om de liefde te vinden. Daarom hebben wij deze zomer Reggie geïntroduceerd, een roodscheendoek, een aapje dat op zoek is naar liefde (en die wij deze kerst speciale aandacht geven met onze Reggie spons). Met het verdwijnen van hun leefgebied, raken Reggie en andere dieren geïsoleerd en hebben zij steeds meer moeite om een partner te vinden. Daarom zullen, ook tijdens de kerstperiode, onze ecobruggen in Vietnam de met uitsterven bedreigde dieren blijven beschermen. Ook starten twee nieuwe projecten in Indonesië en Maleisië. Een ecobrug is een natuurlijke brug die ervoor zorgt dat de bereikbaarheid tussen de aangetaste leefgebieden in tact blijft zodat deze niet van elkaar gescheiden worden, waardoor Reggie en andere bedreigde diersoorten zoals Sumatraanse tijgers, de Maleise tijgers, de Aziatische olifanten en de orang-oetans op Sumatra, een partner kunnen vinden. Wil je je harige en gevederde vrienden een handje helpen? Met elke verkochte cadeauset helpen wij om de met uitsterven bedreigde diersoorten te beschermen en om 1 vierkante meter tropisch regenwoud te herstellen.” Alleen hierom al zeg ik: doen!
Fijne producten
Met extra veel blijdschap open ik de roze hoedendoos (fijn om later andere spulletjes in te bewaren) en ontdek de geur van British Rose. Het Plumping Mask hydrateert mijn huid en verstevigt de huid van het gezicht. In de cadeauset zit verder nog: British Rose Body Butter 50 ml, British Rose Rosy Glow Body Essence 250 ml, British Rose Softening Foaming Bath 250 ml. Fijne producten!
Limited editions
De pot Vanilla Chai body butter brengt meteen een vrolijk kerstgevoel in mijn badkamer. De romige bodymilk ruikt naar zoete vanille met pittige kaneel en kardemom. Hmmm. Dit is één van de limited edition geuren en natuurlijk verkrijgbaar in cadeausets. De Frosted Berries vallen niet alleen bij mij in de smaak, maar ook bij mijn dochter (die weer is opgeknapt). Het ruikt bescheiden, wel zoet, maar erg fijn. Genieten! In de winkels zijn feestelijke giftboxes verkrijgbaar, net als online op thebodyshop.nl.
Adventkalender
Vrolijk word ik ook van het bericht over de adventkalender. Nou ken ik natuurlijk de kalenders met chocolaatjes achter de luikjes en heb ik voor Gaaf voor Kinderen LEGO adventkalenders getest, maar met beautyproducten achter zo’n luikje heb ik zelf nog nooit gehad. Inmiddels heb ik een mailbox vol met beauty adventkalenders (o.a. L’Occitane, Babor, Clinique en Douglas), maar extra gaaf is het om te weten dat 15 jaar geleden de The Body Shop als eerste beauty merk een adventskalender lanceerde. ”Toen creëerden we de kalenders zelf in de winkels door alle 24 producten in cadeaupapier te verpakken en daarbij kaarten te knippen. Sindsdien is onze oorspronkelijke adventskalender uitgegroeid tot een trendsetter in de beauty-industrie, en het blijft een zeer gewaardeerde en een van de meest leuke in de markt. Elk jaar zorgt onze adventskalender (samen met de beauty verrassingen binnenin) voor een indrukwekkend cadeau. Om deze pioniersgeest en onze 40ste verjaardag te vieren, hebben we een echt wild aanbod! Diep in de jungle gravend hebben we drie spannende, nieuwe adventskalenders blootgelegd: Standard, Deluxe, en Ultimate. Elk exemplaar is gevuld met onverwachte verrassingen voor 24 dagen, zoals all-time favorieten, gloednieuwe toevoegingen, en seizoensgebonden speciale edities als Vanilla Chai, Frosted Berries en Spiced Apple. Lichaamsverzorging, huidverzorging, parfum, make-up en beauty accessoires, alles komt voorbij”, zo lees ik in de informatie.
Met elke adventskalender help je om een vierkante meter regenwoud te herstellen en wilde dieren te beschermen. This is one gift they’re sure to go bananas for!