Ik weet niet wat ‘Back Friday’ met jou doet, maar ik word er onrustig van. Op meerdere fronten… je krijgt toch het gevoel dat je die vrijdag enorm moet gaan shoppen? Want, korting! Mega-kortingen, zo willen de merken je graag doen geloven. Al weken vóór het Black Friday is ontvang ik mailtjes met aankondigingen van de aanbiedingen. Of, nog erger, de Black Friday-gekte wordt uitgesmeerd over een week, of twee. Terwijl… Black Friday officieel pas ‘van start’ gaat ná Thanksgiving Day. Een feestdag in de Verenigde Staten, altijd op donderdag. Omdat velen dan vrij zijn valt op de vierde vrijdag van de maand – als dus veel mensen vrij zijn – Black Friday en dus de dag dat het seizoen voor kerstaankopen van start gaat.
Bewuster aankopen
Je snapt het, ik vind iets van Black Friday. Maar dan vooral ook het gevoel dat je enorme korting krijgt, terwijl je ergens ook wel aanvoelt dat het soms ‘geen echte prijzen’ zijn. Is het echt wel zoveel goedkoper. Dat kan! Logisch dat je dan hebberig wordt, en meer koopt dan je van plan was.
Wat mij betreft, natuurlijk kijk ik naar aantrekkelijke kortingen maar ik koop bewuster. Snelle aankopen (die er 1 dag zijn) laat ik aan mij voorbij gaan, want daar krijg ik vaak spijt van. Laten we gewoon bewuster aankopen!
Het bericht van beautymerk The Ordinary spreekt mij daarom ook zo aan. Zij benadrukken: kijk bewuster naar aankopen tijdens Black Friday. Terwijl Black Friday vaak draait om de grootste kortingen en snelle aankopen, neemt The Ordinary dit jaar opnieuw een ander pad met hun Anti-Black Friday campagne. Dit initiatief geeft niet alleen 23% korting op alle producten gedurende zes weken, maar zet ook in op verantwoorde consumptie door middel van educatie en eerlijke prijzen. Dus, de Waarde van Betaalbaarheid.
10-stappen gids voor Mindful Shopping
Deze combinatie van langetermijnkorting, educatieve ondersteuning en innovatie laat zien dat The Ordinary verder kijkt dan snelle verkoop en investeert in transparantie, kwaliteit en betekenisvolle relaties met consumenten.
Speciaal voor deze periode heeft The Ordinary een gids samengesteld die consumenten helpt bewuster te winkelen. Deze gids, ‘10 Stappen naar Mindful Shopping’ nodigt uit om aandachtig, gericht en zonder haast te investeren in kwaliteitsproducten die écht bij de behoeften passen.
Stof tot nadenken
The Ordinary schrijf: “Wanneer andere merken minder geven, geven wij juist meer!”
De afgelopen vijf jaar heeft DECIEM (The Ordinary. DECIEM The Abnormal Beauty Company) een standpunt ingenomen tegen Black Friday en de bijbehorende neiging tot haast en paniek in een periode van grote kortingen. DECIEM sluit alle winkels op de meest kapitalistische dag van het jaar en geeft 23% korting op alle producten gedurende de hele maand november als protest tegen de sale-periode, waarin de prijzen niet altijd zijn wat ze lijken.
Kwaliteit en prijsconsistentie
“Studie heeft aangetoond dat 98% van de Black Friday deals helemaal niet de goedkoopste van het jaar zijn, wat inhoudt dat slechts 2% van de producten die tijdens Black Friday worden aangeboden, dan ook daadwerkelijk goedkoper zijn. In tegenstelling tot andere merken die van Black Friday een merkverpestende ervaring maken, maken wij het juist merkbepalend. DECIEM/The Ordinary staat altijd voor transparantie – op deze manier laat het merk zich nog altijd inspireren door de oprichter Brandon die altijd stond voor vrijgevigheid en geloofde dat consumenten beter verdienden door middel van community, kwaliteit en prijsconsistentie.
Slowvember
Dit jaar promoot DECIEM een moment van bezinning en belooft consumenten waar voor hun geld te geven voor kwaliteitsproducten, juist tussen veel merken die steeds minder bieden. In november zullen de merken The Ordinary en NIOD van DECIEM de hele maand 23% korting geven op alle producten in de winkels en online om zo innovatieve en kwalitatieve skincare voor iedereen betaalbaar te maken, terwijl ook langzaam en bewust kopen wordt aangemoedigd. De winkels van DECIEM zullen ook weer op 29 november gesloten zijn.” Zie: https://theordinary.com/en-nl