Als ik een prachtige verpakking met diverse blends van SENSEO® ontvang, wil ik dat natuurlijk graag uittesten. Maar, ik gebruik zelf Nespresso en daar ben ik zeer tevreden over. Een extra uitdaging dus voor Philips en Douwe Egberts om mij over te halen. Philips stuurt mij een prachtige, nieuwe koffiemachine, in rood. Mijn lievelingskleur. Ik open de ‘regular’ verpakking en leg de pad in het apparaat. Alles spreekt voor zich. Echt handig. Hoewel, ik kan het aan-knopje even niet vinden. Dus toch de gebruiksaanwijzing er bij. Het blijkt te makkelijk voor woorden. Ik druk op het 'kleine kopje knopje' en als het apparaat klaar is voor gebruik wordt het warme water vanzelf door de koffiepad geperst. Een prachtige kop koffie met schuimlaag. Ideaal zo’n ‘single serve’!

 

5,2 miljoen koppen koffie

Ik citeer even uit het persbericht: “Als meest gedronken éénkops koffie in Nederland is Senseo steeds op zoek naar koffiesmaken die Nederlanders het meest aanspreken. Met als resultaat een vernieuwing van recepturen, zodat het aanbod perfect aansluit op de wensen en smaakvoorkeuren van de consument. Dit is de grootste herlancering sinds Senseo in 2001 een geheel nieuwe koffiecultuur introduceerde en het merk is nog altijd enorm populair. Zo gebruikt 40 procent van de Nederlanders dagelijks een Senseo-apparaat en worden er elke dag ruim 5,2 miljoen koppen koffie mee gezet.” Niet iedereen drinkt de koffie hetzelfde, vandaar dat er veel keus is; van slapper tot dark en van cappuccino tot decaf. Ik proef alle verschillende koffies en er zitten absoluut lekker bakkies tussen. Handig is het apparaat absoluut ook, maar kennelijk ben ik een mens van gewoontes en zet ik na een poos toch mijn eigen, vertrouwde apparaat terug.

Oh ja, echt leuk om even te bekijken. Het filmpje Van boon tot pad.