Gaaf voor Mama

faceboekicoon

Volg ons op Facebook!

twittericoon

Volg ons op Twitter!

instagram logo-blog-thumb

Volg ons op Instagram!

 

Wat zoek je?

Welkom bij Gaaf voor Mama

getestdoormama transparant

Ochtendkoffie

Zelf begin ik de dag met een boterham en kopje thee. Of twee. Maar uit onderzoek van Nespresso blijkt dat de helft van de Nederlanders de eerste kop koffie al vroeg in de ochtend drinkt. Het ligt er aan wat je vroeg noemt, maar mijn eerste bakkie koffie drink ik direct nadat ik de kids naar school heb gebracht. Om precies te zijn om 9.40 uur. Dan gaat mijn koffiezetapparaat aan, inderdaad van Nespresso, en maak ik een cappuccino. Tot voor kort tenminste, want ik heb nu de nieuwste Grand Cru, een oranje cupje, ontdekt… de Nespresso Linizio Lungo-capsule, speciaal voor de ochtenduren.

Onderzoek

Uit onderzoek van Nespresso blijkt dat bijna de helft (43%) van de Nederlanders de eerste kop koffie al vroeg in de ochtend drinkt, bij of zelfs nog voor het ontbijt. En dat doen ze graag in alle rust: 61 procent neemt hier echt even de tijd voor. Smaak is de voornaamste reden waarom men koffie drinkt (83%), maar voor velen is het ook een manier om op gang te komen (37%). Daarom heeft Nespresso zijn assortiment Grand Crus aangevuld met een nieuwe koffiesmaak om de dag perfect mee te beginnen: Linizio Lungo.

Linizio, afgeleid van het Italiaanse inizio – begin of aanvang – verwijst naar het begin van de dag. Een moment vol verwachting en nieuwe kansen. De zachte en volle smaak van Linizio Lungo – intensiteit 4 – maakt deze Lungo de perfecte koffie om je dag mee te beginnen. Een kop Linizio, gebrand uit pure Zuid-Amerikaanse Arabica-bonen, is geweldig in combinatie met én zonder melk. Zo zorgt deze uitzonderlijke Grand Cru voor elke ochtendpersoonlijkheid voor een karakteristieke start van de dag. www.nespresso.com

Zomerproof reisgadgets

 

De zomervakantie staat voor lang uitslapen, lekker luieren aan het zwembad of strand, uitgebreid uit eten en veel aandacht voor jezelf, familie en vrienden. Maak, voordat je de auto instapt naar Italië, Frankrijk of Spanje een paar nieuwe playlists aan op de smartphone en luister samen in de auto naar de favoriete muziek van de kinderen, ’s avonds met een wijntje naar fijne lounge-klanken of tijdens het WK-voetbal naar echte Hollandse hits. De Hoop Bluetooth Speaker is de perfecte muzikale partner voor elk moment van de vakantie. Deze draadloze donutvormige speaker, die in 4 trendy kleuren verkrijgbaar is, geeft maar liefst 8 uur luisterplezier en heeft maar weinig tijd nodig om weer op te laden. Dankzij de Bluetooth-technologie is het eenvoudig om muziek, die op een smartphone, tablet of laptop staat, via de Hoop Speaker af te spelen. De Hoop kun je opladen via de meegeleverde USB kabel, 3 uur laden geeft 8 uur lang luisterplezier. Dus waar je ook naartoe gaat: je favoriete muziek heb je altijd bij je.

Reisgadgets maken de zomer mooier

Reisgadgets maken vakanties niet alleen een stuk gemakkelijker, maar ook mooier. Want geef toe: het is geen ramp om middenin de nacht met één van de hippe zaklampen van Lexon-Design over de camping te lopen. Zo past het design de Safe Lamp - LL99 Lexon perfect bij de zomer. De eco-zaklamp laadt de bijgeleverde batterij namelijk op via een zonnecel, dus nooit meer zorgen over lege batterijen en altijd licht wanneer het nodig is. Hetzelfde geldt voor de Greenman lamp die overdag geniet van de Italiaanse, Griekse of Franse zon en ’s avonds met een volgeladen batterij een gezellige accessoire is om de wijntjes en crackers met Franse kaas of Italiaanse ham bij te lichten.

Today I feel...

Zelf was ik al positief verrast over de bijzondere geuren van Hema. Een leuk concept ook de ‘Today I feel eau de toilette’. Dat ‘today’ kun je letterlijk nemen… want voor iedere stemming is er wel een geurtje ontwikkeld. Want de ene dag spray ik graag met een frisse geur en de andere dag meer bloemig. Dit concept slaat en is nu ook nog eens beloond met een Award. HEMA ‘Today I feel eau de toilette’ heeft namelijk een Beauty Astir Award gewonnen in de categorie Best Fragrance Woman Mass. De Beauty Astir Awards zijn de meest prestigieuze beautyprijzen die jaarlijks worden uitgereikt door leden van de Vereniging van Cosmeticajournalisten in ons land.

Uit het juryrapport:

HEMA Today I feel… : “HEMA doet ’t ineens zó goed op beautygebied! Eerst al de opening van een waanzinnige beautystore in Amsterdam, waar je hebberig wordt van het gigantische make-up assortiment. En nu zijn er ook nog mooie geuren bij gekomen. Knap hoe HEMA ook haar succesformule (betaalbare kwaliteit & herkenbaar design) weet door te vertalen naar deze HEMA parfumcollectie. Ze zijn zeker ook anders dan een doorsnee budgetgeur. Leuke namen, frisse flesjes, fijne prijsjes – en je kiest niet op geur, maar op gevoel.”

Dreamy,  Energetic, Marvelous, Passionate of Strong, in welke mood ben jij? Met het nieuwe assortiment kies je dus een eau de toilette die bij je stemming past. Daarom heeft HEMA niet één maar vijf geuren ontwikkeld met een van de grootste parfumhuizen. Van sportief tot romantisch, van zwoel tot energiek. De eau de toilettes zijn opgebouwd uit een topnoot, middennoot en basisnoot. Hierdoor komen er tijdens het dragen steeds weer verrassende geurnoten tevoorschijn. Complexe geuren, die dankzij het hoge percentage parfumolie lang bij je blijven. Met een bijpassende foaming douchegel en bodylotion creëer je een complete geurbeleving.

Nieuwe geuren voor hem en haar:

Oriflame lanceert nieuwe geuren voor hem en haar. Voor haar de Oriflame Lady Avebury Eau de Parfum (€ 43,00/50 ml), voor stijlvolle vrouwen die van chypre bloemengeuren houden. Oriflame voor hem: Oriflame Men Ultimate Eau de Toilette (€ 29,00/75 ml), een geur voor de zelfverzekerde man die van de geur van Indiase timutpeper, Russische salie, wierook en patchoeli houdt. Meer een zwaardere houtgeur is de nieuwe Oriflame Men’s Collection Dark Wood (€ 27,00/75 ml). www.oriflame.nl

ETERNITY 25th Anniversary Edition! Eternity Calvin Klein, geïntroduceerd in 1989, is wereldwijd een iconische en kenmerkende geur die al lang bestaat – geliefd, klassiek en tijdloos. Nu in 2014 viert ETERNITY Calvin Klein haar 25ste verjaardag met twee exclusieve limited edition flacons, die de kenmerkende geuren voor dames en heren bevat. De jubileum flacons hebben, met hun glanzende, zilverkleurige finish die de eeuwige liefde en verbondenheid weergeven, een elegante uitstraling. Vanaf € 69,50 voor de eau de toilette spray.

Absolute Man van bruno banani weet – volgens de ‘meester’ zelf – wat vrouwen willen, namelijk deze geur. Absolute You! De stelling ‘niet voor iedereen’ geeft aan dat de geur alleen bedoeld is voor mannen met lef. Uit de campagne blijkt wel altijd dat je deze stelling met een knipoog moet nemen. Absolute Man, eau de toilette vanaf € 19,99.

Winkelen met jonge kinderen; de frustraties, feiten en tips

“Moeders winkelen veel minder vaak dan ze zouden willen omdat ze bang zijn dat hun kind zich gaat misdragen”, zo kopt een persbericht in mijn mailbox. Tja, dat herken ik wel. Fijn die herkenning… maar nog veel fijner; de tips.

Even lekker kunnen winkelen; dat wordt door tweederde van de Nederlandse moeders met kinderen in de leeftijd 1-7 erg gemist. Dat blijkt uit onderzoek door DirectResearch in opdracht van winkelcentrum Citymall Almere. Moeders vinden het vooral lastig dat ze op de kinderen moeten letten waardoor ze niet ongestoord kunnen winkelen. Het gebrek aan opvang en de angst dat kinderen zich gaan misdragen zijn verder redenen dat moeders minder winkelen dan ze zouden willen. Bijna de helft van de moeders zegt zich dan ook wel eens te schamen voor het gedrag van hun kinderen. Eén op de drie moeders heeft zich wel eens echt voor schut gezet gevoeld door het gedrag van haar kind.

Onderzoek

Hieronder de meest opvallende resultaten uit het onderzoek, gênante en herkenbare verhalen én gouden tips van moeders om van winkelen met kinderen een succes te maken. 

Lees meer: Winkelen met jonge kinderen; de frustraties, feiten en tips

Sensationele scrubs

 

 

Sara Happ brengt ‘s werelds eerste en enige The Lip Scrub™ naar Nederland. Luxe voor de lippen in de heerlijke smaken: Peppermint, Brown Sugar, Crème Brulee en Vanilla Bean.

Glanzende lippen

Na zo’n fijne scrub verwen je je lippen met The Lip Slip®, een luxe lip gloss om te gebruiken na de scrub, voor natuurlijk zachte en glanzende lippen. The Lip Slip bevat zoete amandel, jojoba en macadamia. De gloss die overal mee naartoe gaat, à € 18. De Lip scrub kost trouwens € 24.

 

Bruine en sexy benen

 

Mooie, bruine benen in een mum van tijd... even smeren en klaar! Dat is wat DESIGNER SKIN® ‘Head over Heels™’ je beloofd. Even testen dus... en yes! Wauw, wat een resultaat. Voor mij kan de lente beginnen hoor. Deze lotion werd speciaal ontwikkeld om je onderdanen in no time een sensuele bruine tint te geven, langdurig haarvrij te houden, ze slanker te helpen maken en ze bovendien onweerstaanbaar te laten glanzen! Ik kon al dit moois bijna niet geloven, dus hup… testen. En inderdaad deze ene lotion heeft 4 verschillende werkingen. De formule geeft met name in combinatie met de zon (smeer je ook nog in met voldoende hoge SPF) of zonnebank een mooi gebruinde tint aan je benen, maar bruint ze ook zonder UV-licht subtiel dankzij de zelfbruinende werkstof DHA. De formule bevat tevens cafeïne dat de vetafbraak bij plaatselijke ‘probleemzones’ genadeloos aanpakt. Dankzij een speciale werkstof die de haargroei vertraagt, houd je je benen na het scheren extra lang mooi glad en zacht. De toegevoegde ‘shimmer’-deeltjes van mica zorgen voor een sublieme, sensuele glans. www.designerskindirect.com

Zomerse jurken

Okay, ik koop mijn kleding het liefst meteen als ik iets gaafs zie. Vandaar dat ik die fijne jurk met zomer joggingstof en een kangaroezak op mijn buik al heb gekocht. Het is een groene jurk en ik draag ‘m met plezier. Al maanden. Maar nu het sale is… wil ik diezelfde ZenDee jurk ook graag nog in het rood. De Tulipa ligt al in mijn online winkelmandje.

Sale

De verleiding om meer te kopen als het sale is, is voor mij groot. Zal ik dan toch die fuchsiaroze jurk met paarse details en opgestikte zakken nemen… of ga ik voor het limoengroen "strapless" jurkje van tricot. Die is wel heel fijn zomers. Ideaal om mee te nemen op vakantie.

Winkelen tijdens de uitverkoop is fijn voor je portemonnee. Wel jammer natuurlijk dat mijn maat al vaak uitverkocht is. Geduldig surf ik verder door de webshop want er ‘hangen’ genoeg jurken, allemaal sportief, stoer, comfortabel en vrouwelijk. 

 

Vier Amerikaanse presidenten in LEGOLAND

Aan het Deense park Legoland heb ik warme herinneringen. Als kind haalde ik er mijn rijbewijs. Inmiddels zijn wij zelf met onze kinderen al twee keer naar Billund (in Jutland) gereden om met Lego te spelen. Wauw, wat een gaaf park is het en blijft het (klik hier om onze ervaring te lezen).

40 jaar

Leuk om te weten is dat het monument van Lego steentjes van de eerste vier Amerikaanse presidenten (Washington, Jefferson, Lincoln en Roosevelt) viert deze zomer in het familiepark zijn veertigjarig jubileum. Het is gemaakt naar het voorbeeld van het beroemde Mount Rushmore monument in de Amerikaanse staat Zuid-Dakota, dat in een bergwand is uitgehakt. Ter gelegenheid van het jubileum hebben experts de vier gezichten van het iconische Lego-model steentje voor steentje opnieuw met de hand gemaakt met de bedoeling nog meer ‘diepte’ in de profielen aan te brengen – waardoor de gelijkenis nog treffender is dan voorheen. In totaal zijn 414.000 bouwsteentjes gebruikt om de ongeveer anderhalve meter hoge gezichten van de vier Amerikaanse presidenten uit te beelden. De nieuwe beelden zijn precies even groot als de vorige. De modelbouwers van Legoland hadden 1.200 uur nodig om de modellen te bouwen en 350 uur om ze te ontwerpen. Het eerste monument van Lego steentjes in Billund werd in 1974 onthuld op 4 juli – de dag waarop de Verenigde Staten de aanname van de onafhankelijkheidsverklaring in 1776 vieren. Dit jaar kunnen de bezoekers van LEGOLAND op de Amerikaanse onafhankelijkheidsdag het vernieuwde monument bewonderen. www.visitdenmark.nl/legolandresort en www.legoland.dk

SRNDPTY

Ik mag van DressesOnly.nl een jurk uittesten. Daar word ik natuurlijk ontzettend blij van. Ik surf direct naar www.dressesonly.nl en ik heb al direct in de gaten dat het moeilijk kiezen wordt. Want wat hangen hier veel fantastische jurken. Lekker kleurrijk ook, dus helemaal mijn ding. Voor mij valt het merk SRNDPTY meteen op… en wat blijkt. Dit merk hebben de dames van Dresses Only zelf gelanceerd. Daarover straks meer. Eerst een jurk uitzoeken. Zal ik gaan voor de vrolijk gekleurde Sam, of toch een knalroze Iris Hotpink met overslageffect? Ik kies de eerste, omdat de uitgebreide omschrijving (bij ieder jurkje op Dressesonly.nl) mij aanspreekt. Namelijk: “Jurk Sam is een speels jurkje uit onze nieuwe collectie van SRNDPTY. De jurk heeft een overslageffect en is gemaakt van een fijne licht elastische stof. In de rechterzij heeft de jurk als speels detail plooitjes waardoor deze eventuele oneffenheden bij de buik perfect camoufleert. Ben je onzeker over je bovenarm? Dan is dit een ideaal jurkje! De korte mouwen hebben namelijk een perfecte lengte: net boven de elleboog. Het fijne aan deze zomerjurk is dat hij niet alleen heerlijk zit, maar ook een super vrouwelijke uitstraling geeft. Draag hem in de zomer met enkel blote benen en een mooi sandaaltje en in het voorjaar met een jasje, een mooie panty en (enkel)laarsjes. Perfecte outfit voor tal van gelegenheden! Deze jurk loopt naar beneden toe wat ruimer uit.” Daarna volgt online een maatadvies. Mocht ik nog twijfelen over de juist maat, dan kan ik mijn vraag stellen aan de chatservice, mailen of zelfs bellen. Wauw, wat een service. Dát maakt de site heel sterk. Ik ga voor Jurk Sam Vintage Bouquets in maat 38. 

Lees meer: SRNDPTY